AI Music
Arlette’s lied
Jaimelavie.7264
6/3/2026

Arlette’s lied
Jaimelavie.7264
0:000:00
Description
Dit is Arlette’s Lied
Lyrics
Arlette’s lied De nacht valt zwaar, de kamer klein Ik, rechtop, - geleund in schijn Naar een wind die niemand ziet Elke adem die ik haal Is werk, is moed, is stil verdriet Geen zucht, geen pijn, iets daartussenin En toch, in mijn ogen, datzelfde licht Ik zeg: “Ge zult het zien, ’t keert nog om” “Ik word sterker, wacht maar af Wij wandelen weer, zoals vroeger, kom” En even, heel even, geloof jij met mij Want gij gelooft, en dat is trouw Ik hou echt van jou Ik hou echt van jou Fluisterde ik keer op keer Omdat ik zeggen wou: Wat wij hadden, gaat nooit weg Ik hou echt van jou Ik hou echt van jou Als een adem die geen lucht meer vraagt Diep in mij, waar gij mij draagt Ik sprak van kleine dingen, fel en klaar Een lente-ochtend, koffie samen, zomaar Geen mirakels wou ik, geen groot verhaal Alleen ademen, zonder er bij stil te staan De groene weiden, ’t dorp waar wij wonen “Hoe schoon is ’t hier,” zei ik, mijn ogen toe “Wij gaan nog wandelen, gij en ik, ge zult wel zien” En even week de ziekte, even maar Geduwd door wil, door liefde, door vuur We leefden tussen twee werelden in De Zuurstofmachine, puffers op moeë dagen En een andere, waar ik lachte, waar ik nog droomde Waar ik koos voor morgen, ook al kwam die niet Ik zei te weinig hoeveel het betekende Hoe je hoop mij droeg, terwijl ik al vreesde Wat gij niet wou weten De laatste dag hier thuis, alles leek gewoon Vertrouwde muren, vertrouwd licht, zo schoon. Ik liep door ’t huis alsof ’t weer van mij was Niet sterk, niet veilig, maar hier, van vlees en bloed Maar iets was anders, we zwegen het dood De pauzes langer, elke adem doordacht Mijn dromen zachter, van verder gebracht Een afscheid dat jij pas later verstond Toen ik niet meer wakker werd, die ochtendstond Ik hou echt van jou Ik hou echt van jou Zei ik, zonder angst, zo zacht en waar Omdat ik zeggen wou: Wat wij waren, blijft altijd daar Ik hou echt van jou Ik hou echt van jou Als een adem die geen lucht meer vraagt Diep in mij, waar gij mij draagt Ik weet: De stilte daarna weegt dubbel zwaar Ze vult het huis, elke stoel, elk bord Mijn troon is leeg, de tas koffie wacht ‘s Morgens ’t ergst: dat half moment Voor ’t weten komt, verwacht je me nog altijd Ademend, levend, net buiten je zicht Er valt geen strijd meer te strijden nu Geen hoop op beterschap, alleen het gemis Maar herinnering is niet leeg, weet ge Ik ben er nog, in hoe jij kijkt Naar kleine dingen die ik graag zag In hoe je stilstaat bij ’t licht op de velden “Hoe schoon is ’t hier,” hoor je me dan zeggen En je voelt iets zachts, heel even, heel dichtbij Mijn moed was stil, niet luid, niet groot Maar elke dag opnieuw blijven ademen Ademen zelf was mijn verzet Ik leefde ín de strijd, en bleef maar dromen Bleef maar hopen Bleef maar liefhebben Er zijn geen blikken meer, geen kleine praat Die ongemerkt de dag vulde, maat voor maat Dat doet het meeste pijn Niet alleen dat ik weg ben Maar dat ons ‘samen’ nu enkel in jou nog woont En toch… ik liet iets na dat niet verdwijnt Niet mijn stem, niet mijn luchaam, Maar hoe ik was, hoe ik naar ’t einde keek Hoe ik bleef dromen toen ’t leven stilaan gleed. Soms ga je buiten staan, zomaar Je kijkt naar ’t licht, naar ’t land waar wij woonden En je denkt: “Hoe schoon was ’t hier met jou” “Ik hou echt van jou,” klinkt het in jou Als een adem die geen lucht meer vraagt Stil in jou - leef ik in jou En misschien, heel stil, heel zonder woord Is dat hoe liefde weigert te eindigen Of toch… dat wil ik blijven geloven Want ik zie je graag En jij houdt nog steeds van mij Je hebt me nog nodig En ik jou En dat zal altijd zo zijn
Pop
Melancholic
Female Voice
60-80 BPM (Slow)
Comments
Loading comments...